Naturli bauturi vegane

Noile bauturi de la Naturli sunt perfecte pentru cei care cauta alternative vegane in inlocuirea laptelui. Aceste bauturi pot fi consumate ca atare, avand un gust fresh si dulceag, sau pot fi folosite in prepararea de smoothie sau in cafea. Eu am ales sa prepar un smoothie cu fructe de sezon, culese direct din gradina.

Chiar si consumate ca atare, aceste bauturi sunt perfecte pentru zilele calduroase de vara. Sunt fara zahar, fara gluten, 100% din plante si contin nutrientii de care avem nevoie zilnic. Mie chiar mi-au placut si sigur voi alege pe viitor aceste produse ca alternativa pentru lapte.

Universul Milka

Milka a împlinit 120 de ani de când ne indulcește viața! A fost mereu alături de noi în clipele de fericire, cât și în momentele în care doream să ne înecăm amarul în ciocolată. La început asociam Milka doar cu clasica ciocolata cu lapte învelită în staniol, însa acum au atâtea produse că nici nu mai știu ce să aleg. Dar nu mă plâng, chiar deloc! Cu această ocazie am incercat o gamă variată de produse Milka. Nu cred ca există în vocabular cuvinte care să descrie cum se simte acel cookie cu Oreo sau ciocolata cu cheesecake de căpșuni. Am încercat sa redau în poze dar până nu încercați nu aveți cum să înțelegeți. Clar cel puțin o dată în viață trebuie să le gustați, eventual zilnic dacă ar fi după mine. Abia aștept să vină ziua de mâine ca să o iau de la capăt! Cu ocazia împlinirii celor 120 de ani, Milka a avut o și promoție pe site-ul https://dorinte.milka.ro/. Mulți ani înainte! Eu voi sărbători în fiecare zi cu câte o ciocolată până la anul următor!

Cum sa iti modifici pozele in stilul aesthetic care este acum la moda pe instagram

Nu stiu ce denumire are, cred ca aesthetic sau cottage core, am ramas in urma cu trendurile. De fapt nici nu stiu daca este un stil anume, dar am observat ca majoritatea influenkeritelor din afara au pozele in stilul asta. Este genul de poze care par super naturale, fara nici un efect, direct din telefon, eventual iphone, pretentioase ca si cum doar oamenii burgezi le fac. Dar totusi, ochiul meu soim detecteaza un pattern in aceste poze, fie zoom-ul exagerat, fie contrastul doar pe alb.

Nu stiu daca sunt niste filtre anume sau poate asa scoate iphonul pozele. Dar am incercat ochiometric sa imi editez cateva poze sa vad ce iese.

Bluza pare de matase dar de fapt este de in. La asta ma refeream cand ziceam de constrast doar pe alb.

M-am jucat in Lightroom si Snapspeed. Voi pune screenshot uri cu ce setari am pus. In Lightroom am salvat ca un preset pentru a-l avea si pe viitor.

La culori nu am modificat mare lucru, depinde de ce este in cadru, puteti face orice dar cat mai putin posibil ca poza sa para naturala.

Apoi am trecut la snapspeed. Am ales doar contrast tonal si de acolo am selectat sa modific intensitatea pentru tonurile deschise spre 100, iar pentru tonurile medii si inchise contrastul a ramas la zero.

Cam atat, cu cat mai putine modificari cu atât mai bine. Eventual sa fie doar editul in snapspeed si atat. Repet, nu am vazut nincaieri un preset sau edit care sa fie mentionat pentru stilul asta de poze. Poate e doar camera de la iphone, dar cum eu am android nu cunosc. Pentru alte intrebari despre lightroom etc, ma gasiti pe instagram cu numele crengux.

Cum sa iti modifici pozele banale facute cu telefonul ca sa para ca esti un influencer pasionat de calatorie partea 1 – peisaje

In ultimul timp am renuntat la laptop si la photoshop, in schimb editez pozele folosind aplicatii de pe tableta sau telefon. Pentru peisaje folosesc Lightroom si Snapspeed. In Adobe photoshop mix suprapun imagini pentru memeuri si in Faceapp mai pun cate un filtru pe fata.

Voi lua ca exemplu aceasta fotografie facuta cu un telefon Samsung si voi explica pas cu pas ca Iohannis cum am ajuns la poza finala. Am vrut sa intensific culorile, sa evidentiez detaliile si sa scap de cerul innorat pe cat posibil. In realitate, mie peisajul mi s-a parut undeva intre, nici chiar asa de sters cum a prins telefonul, dar nici atat de intens cum e editat. De aceea unele imagini de pe internet te duc in eroare si ramai dezamagit dupa ce ajungi acolo.

Am deschis imaginea prima data cu lightroom. Editand mai demult o poza asemanatoare, am salvat modificarile facute ca un preset pe care l-am aplicat si acestei poze. Am facut ss cu ce setari contine acest preset si dupa e il aplic, ma mai joc putin cu ele. Cea mai importanta parte mi se pare sa cresti nivelul de vibrance, face imaginea sa para mai vie. Apoi editez culorile, le iau pe fiecare in parte si schimb la hue sa vad cum arata mai ok, mai cresc saturatia fiecarei culori in parte etc. Nu e ceva standard pentru fiecare poza, depinde mult de ce culori sunt si pe care le vrei mai evidentiate. De exemplu, aici am crescut luminozitatea pentru verde, ca sa se vada algele mai tare.

Dupa, salvez poza si o editez in snapspeed, pentru contrast si detalii. Se pot face aceste modificati si in lightroom, dar mie mi se pare mai simplu de folosit snapspeed.

Folosesc pe rand fiecare din efectele de mai sus alese, ma joc cu fiecare pana mi se pare poza mai ok. De exemplu, cu selectiv aleg sa editez doar anumite zone din imagine, cum ar fi balta. Pentru ca e in prim plan, vreau sa aiba contrastul si structura mai intense. Dupa ce salvez poza, o deschid iar cu lightroom pentru a-i pune un alt preset din cele salvate. Puteam face asta inainte, dar asa m-am obisnuit, sa jonglez intre aplicatii. Nu stiu daca e ok, deoarece cred ca de fiecare data cand salvez poza, calitatea scade. Aceste preseturi le-am descarcat de pe internet si le-am salvat apoi in aplicatie. Am urmarit niste tutoriale despre cum anume se salveaza preseturi pe android, din ce am inteles pe laptop e mult mai usor. Uneori intru si pe profile>color si aleg de acolo un efect daca mi se pare ca nu se potriveste nici unul din preseturile salvate.

Mai departe, am mai modificat iar in snapspeed alte detalii, cum ar fi: am scazut temperatura reflexiei cerului pe apa din balta cu pensula sau am crescut luminozitatea cerului. Aceste modificari tin de fiecare poza in parte, ce anume lipseste, ce ti se pare ca nu arata ok. Si cam asta e. Inca nu sunt total multumita de cum arata cerul, mi se pare ca norii sunt prea reci si intuneca atmosfera. Probabil voi mai pune un filtru inainte sa postez poza. Cam atat, daca aveti intrebari, ma gasiti pe instagram cu numele de @crengux . Voi mai lasa aici alte poze editate de mine cu lightroom si pe viitor cred ca voi face si o parte a 2-a pentru fotografii tip portret.

Tenerife tips and tricks

Scriu acest articol in primul rand pentru mine, ca un suvenir, dar si pentru a-i orienta pe cei care vor sa calatoreasca in Tenerife si sunt in cautare de sugestii despre aceasta locatie. In Tenerife am calatorit cu “treaba”, insa am incercat, pe cat posibil, ca in timpul liber sa ma bucur de tot ce are de oferit aceasta insula. In primul rand, inainte sa plec, m-am documentat pe tot felul de bloguri de calatorie despre acest loc si de experientele altora pe insula. M-am interesat de cazare, de transport si mi-am facut un check list cu locurile pe care as vrea sa le vizitez, in limita timpului disponibil: Las Teresitas, Masca, Teide, los Gigantes.

Zborul

Am zburat cu Wizzair, zborul a fost direct din Bucuresti spre Tenerife Sud si retur. Aceste zboruri sunt permanente si periodice, dureaza 6 ore in total si nu am intampinat probleme nici la dus, nici la intors.

Transportul pe insula

Ca transport, am optat pentru inchirierea unei masini, intrucat sunt multe atractii, plaje, orasele in parti diferite ale insulei si este mai usor de ajuns asa la fiecare. Am ales agentia Auto Plus Car Tenerife, am rezervat masina pe site-ul lor inainte sa plecam in calatorie, nu a trebuit sa platim nimic inainte ci atunci cand ajungem. Am dat datele zborului si la aterizare ne-a asteptat, spre surprinderea noastra, un roman care lucra la agentia respectiva. Am dat pe masina undeva la 80 euro pe aproape o saptamana, cu asigurare inclus. Cred ca este printre cele mai ieftine agentii de rent a car de pe insula. Am facut noi plinul la masina, benzina e mai ieftina ca in Romania, depinde de unde o iei. Infrastructura este bine pusa la punct, insula e inconjurata de autostrazi, la fiecare kilometru este cate o iesire spre fiecare orasel/sat/statiune. In total, din nord spre sud sunt cam 100 si ceva de km de autostrada, insa pe partea din vestul insulei lipseste. Noi ne-am orientat folosind google maps, ne-am descurcat destul de bine tinand cont ca la noi in tara nu prea avem autostrazi. In cazul in care se intampla sa ratezi o iesire, foarte simplu poti reintra pe autostrada, sunt tot felul de poduri si bucle menite sa te ajute. Din acest punct de vedere, jos palaria pentru cei care au investit in aceasta insula.

Cazare

Mie mi se pare ca insula e impartita in 2, nord si sud. In nord, vremea e ceva mai rece, e mai mereu innorat, mult verde, iar statiunile linistite, potrivite pentru familii. In sud este mai cald, uscat, soarele este tot timpul pe cer si atmosfera este mai turistica, potrivita pentru tineri. Noi am avut cazare in nord, in Puerto de la Cruz, insa daca ai masina, poti ajunge oricand oriunde. Am facut rezervarea pe booking la hotelul Coral Teide Mar, ca pret mi s-a parut ieftin, comparativ cu preturile de la noi din tara. Acum nu stiu daca e din cauza ca era in extrasezon (luna mai), daca orasele din nord sunt mai ieftine sau daca hotelul in sine are preturi mai mici. Hotelul mi s-a parut curat, personalul amabil iar camera era spatioasa, avea o mini bucatarie si vedere la ocean. Ca si pozitionare, era aproape de mallul din Puerto de la Cruz si era usor de iesit cu masina spre autostrada.

Mancare

Noi ne-am facut plinul zilnic la Lidl sau la supermarketurile locale. In general au cam aceleasi produse ca la noi, insa pe partea de patiserie si mezeluri au si produse traditionale de-ale lor, cum ar fi chorizzo, gemul de banane si fructul pasiunii sau lichiorul de banane – pe care trebuie sa il incercati. Am mancat si la Burger King destul de mult, aveau o oferta buna la 5 euro doua meniuri. Si desigur, am mai mancat la restaurantele de pe plaja paella, tortillas (care este omleta de fapt) sau paste cu fructe de mare.

Puerto de la Cruz

Orasul mi s-a parut un constrast intre nou si vechi, lux si darapanare. Vedeam hoteluri inalte de 5 stele ‘pe opulenta’ situate langa hoteluri care stateau sa se darame sau care erau in renovare. Pentru luna mai, orasul era pustiu, seara mai ales dupa ora 10, nici o terasa nu mai era deschisa si nici un om pe strada. Nu are foarte multe plaje, iar singura plaja care mi s-a parut mai ok a fost Playa del Jardin. Este cu nisip fin negru, curata, insa nu are spargatoare de valuri si valurile sunt destul de mari, mereu steagul rosu era pus de salvamari. Ca vreme, am prins numai nori, doar in ziua plecarii era cat de cat soare si am observat ca se vedea Teidele din fiecare parte a orasului. Ca atractii, cred ca ati auzit de Loro Parque, noi nu am apucat sa il vizitam pentru ca se inchidea ziua destul de devreme (ora 4). In schimb, va recomand sa stati la o terasa pe acoperisul unui hotel, oricare, de lux sau nu, sa vedeti apusul. Am fost la hotel Atlantic Mirage, au o terasa cu bar si piscina, e superb totul acolo, iar privelistea nu se compara cu nimic.

Plaje

Tinand cont ca in nord plajele sunt mai putine, mici si salbatice, iar vremea innorata, am preferat sudul insulei pentru plaja si inot.

In nord am fost la Playa del Jardin, Bollullo si Las Teresitas. Poate ca in sezon plajele sunt ceva mai animate, noi le-am prins destul de pustii, cu putini oameni. Playa del Jardin, cum am mai mentionat, este in orasul Puerto de la Cruz, are nisip negru (care frige la soare), nu are spargatoare dar are salvamar. Plaja Bollullo este…….superba!!. Noi am ajuns spre seara, era innorat, dar cu toate astea, m-a impresionat foarte tare. Se ajunge cam de greu cu masina, apoi se coboara pe jos, dar plaja e wow. Nu are spargatoare, valurile sunt foarte mari si se simte aerul oceanic. Este imensa ca intindere, salbatica dupa mine, nu am vazut nici un om, e inconjurata de stanci, nisipul e negru si fin, iar la fiecare val plaja se netezeste. E vibeul acela de plaja clasica de ocean, ca intr-un videoclip. Trebuie neaparat sa o vedeti, chiar daca nu apucati sa faceti plaja sau sa inotati. Playa las Teresitas m-a cam dezamagit. In pozele de pe internet pare foarte faina, dar probabil pentru ca am prins nori si ploaie nu m-a dat pe spate. Nisipul e auriu, adus din Sahara aparent, are spargatoare de valuri iar in departare se vad platformele petroliere. In schimb orasul Santa Cruz din apropiere mi-a placut mult, are un aer tineresc, multa activitate atat ziua cat si seara si e pe stilul centrelor vechi din orasele europene.

In sud, e total alta treaba, atmosfera este mai animata, mai cald si mereu insorit. Am fost in Costa Adeje, la Playa del Duque si Playa Fanabe. Nisip galben, apa turcoaz, fara valuri. Multi turisti, statiunea bine ingrijita, magazine high-end si hoteluri luxoase.

Teide, Masca, Los Gigantes

Pe acestea 3 le-am vizitat pe toate in aceeasi zi. Am ocolit destul de mult, pentru ca desi la Teide se ajunge destul de usor din Puerto de la Cruz, noi am luat-o mai intai in vestul insulei si am vizitat prima data Masca, apoi Teide si apoi am coborat spre Los Gigantes. Pe partea de vest nu este autostrada, ci chiar la un moment dat, in munti, strazile devin foarte inguste, intortocheate si este multa ceata. Masca e un fel de Machu Picchu, mai multe nu am ce sa zic pentru ca pozele vorbesc de la sine, va recomand sa vizitati. Teidele si Parcul National sunt o experienta unica, efectiv mergi prin nori si ajungi deasupra lor, apoi vezi bucati de lava uscata si pini care cresc printre ea. La fel, nu am ce sa zic mai multe, trebuie sa fiti acolo ca sa vedeti vulcanul si zona din jur. Ma simteam pe alta planeta, pe Marte undeva. Dupa Teide, am coborat spre Los Gigantes, a fost un drum obositor, prin munti. Nu stiu daca este vreun punct de unde se vede mai bine peisajul, noi nu am fost inspirati sa il cautam si a trebuit sa ne miscam repede ca sa avem timp sa ne intoarcem. Nu m-a impresionat, nu am vazut de fapt mare lucru, poate nu am nimerit noi in zona de unde se vede cel mai bine.

Cam atat despre Tenerife, in total a fost o experienta unica, deloc costisitoare, insa trebuie sa tineti cont ca am fost in luna mai, in extrasezon, iar cazarea am avut-o in nordul insulei. Nu am vizitat parcuri tematice pentru ca nu am avut timp si am vrut sa profitam mai mult de ceea ce are de oferit insula in sine, plaje salbatice, peisaje superbe si experiente de neuitat.